Droga Przemyśl-Medyka - kto wygrał przetarg?
GDDKiA poinformowała wczoraj w komunikacie, że to oferta spółki Eurovia Polska jest najkorzystniejsza w przetargu na rozbudowę drogi krajowej nr 28. Chodzi o siedmiokilometrowy odcinek z Przemyśla do Medyki.
Natomiast oferta PROKOM Construction Sp. z o.o. została wybrana jako najkorzystniejsza na pełnienie nadzoru nad realizacją robót.
Eurovia to, jak czytamy na oficjalnej stronie firmy, "wiodący wykonawca w dziedzinie robót publicznych, rozwijający szeroką gamę produktów i technologii poświęconych realizacji inwestycji drogowych i zagospodarowaniu przestrzeni miejskich".
Droga Przemyśl-Medyka - kiedy rozbudowa?
Wykonawca zadeklarował zrealizowanie prac w terminie 19 miesięcy od daty zawarcia umowy (wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie). Jeżeli nie będzie żadnych odwołań do umowy ze stron, ta zostanie niezwłocznie podpisana.
Wartość oferty złożonej przez Eurovię opiewa na kwotę ponad 99 milionów złotych.
Polecany artykuł:
Droga Przemyśl-Medyka - zakres prac
Plany, jak podała GDDKiA, obejmują:
- rozbudowę drogi do przekroju 4 x 3,5 m (z pasem dzielącym o szer. 3,5 m) z rozszerzeniem jezdni prawej do czterech pasów dla pojazdów oczekujących na odprawę graniczną od km 357+794 do około 358+375, a od km 358+446 do końca opracowania pięciu pasów ruchu w kierunku Ukrainy
- korektę trasy i niwelety drogi z wprowadzenie normatywnych łuków
- wzmocnienie nawierzchni do nośności 115 kN/oś
- rozbudowę skrzyżowań z zastosowaniem dodatkowych pasów dla relacji skrętnych
- dostosowanie do wymogów w zakresie widoczności na zatrzymanie i wyprzedzanie
- renowację systemu odwodnieniowego (przebudowa i budowa rowów, przebudowa budowa i likwidacja istniejących przepustów)
- budowę zatok autobusowych, budowę dodatkowych jezdni i zjazdów umożliwiających dostęp do terenów zlokalizowanych przy drodze
- budowę miejsca do ważenia pojazdów i kontroli pojazdów
- budowę i przebudowę oświetlenia drogi
- budowę kanału technologicznego
- budowę urządzeń ochrony środowiska
- budowę lub przebudowę chodników, budowę ciągów pieszo – rowerowych
- wykonanie oznakowania drogi oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego
- budowę, przebudowę lub zabezpieczenie kolidujących urządzeń infrastruktury zewnętrznej wszystkich branż występujących w obszarze inwestycji
- inne prace o charakterze przygotowawczym, pomocniczym i porządkującym, takich jak wycinka i nasadzenia zieleni, rozbiórki elementów dróg istniejących, rozbiórki wiat przystankowych itp.