W ostatnim czasie całe Podkarpacie zalała fala takich wiadomości. To kolejny negatywny efekt zamknięcia większości sklepów, kiedy sprzedaż przenosi się do internetu, a zamawianie produktów z krajów azjatyckich zaczyna cieszyć się coraz większym powodzeniem.
Takim tokiem rozumowania poszli oszuści…
Dostajesz SMS o treści: „Twoja paczka została zatrzymana przez służby celne: i tu : [ZŁOŚLIWY-LINK]."
- Wiadomość zawiera link do strony, która ma na celu wyłudzenie środków pieniężnych. Nie należy otwierać linków z takiej wiadomości, ani na nią odpowiadać! - mówi Edyta Chabowska, rzecznik Izby Administracji Skarbowej w Rzeszowie. - Jeżeli ktoś zainstalował taka aplikację, powinien jak najszybciej skontaktować się ze swoim bankiem, ale z innego telefonu.
Polecany artykuł:
Jak służby celne kontaktują się w przypadku odpraw przesyłek zagranicznych?
Jeżeli zamówiłeś towar spoza Unii Europejskiej i oczekujesz na jego dostawę za pomocą Poczty Polskiej, wówczas jakiekolwiek powiadomienie o zatrzymaniu takiej przesyłki do kontroli JEST MOŻLIWE TYLKO I WYŁĄCZNIE Z POZIOMU POCZTY POLSKIEJ!
Poczta Polska wysyła do osoby oczekującej na przesyłkę odpowiednie zawiadomienie TYLKO I WYŁĄCZNIE LISTEM POLECONYM.
- W takim zawiadomieniu jest zawarta informacja o numerze księgi magazynowej, na który trzeba się powołać w kontakcie z Oddziałem Celnym Pocztowym, jest też podany adres mailowy [email protected]. Jest to jedyny adres mailowy i jedyny sposób korespondencji z Oddziałem Celnym Pocztowym w Przemyślu, który dokonuje odpraw przesyłek zagranicznych. - mówi E. Chabowska.
Pamiętaj: Oddział Celny Pocztowy nie wysyła żadnych SMS - ów!
Jak wygląda regulowanie należności celnych i odbiór przesyłek?
- Po dokonaniu zgłoszenia celnego, przesyłka wraz z dokumentami celnymi zostaje przekazana przez Pocztę Polską do odbiorcy. W tym momencie po uiszczeniu należności celnych następuje jej odbiór. Płatność za taką przesyłkę następuje albo w placówce Poczty Polskiej, albo w momencie dostarczenia przesyłki odbiorcy i nie ma innej możliwości uregulowania należności, czy odbioru przesyłki! - mówi E. Chabowska.
Poprzez swoją infolinię Poczta Polska informuje o drodze przesyłki, można ją śledzić w systemie e-monitoring poczty, więc w razie wątpliwości najlepiej skontaktujmy się z Pocztą Polską, lub Oddziałem Celnym Pocztowym pod adresem mailowym [email protected].
Pamiętaj! Nigdy nie ufaj podejrzanym SMS – om z jeszcze bardziej podejrzanymi linkami, do kliknięcia których zachęcają oszuści!