eurojest

i

Autor: Urząd Miejski w Przemyślu

Z Przemyśla pojedziemy bezpośrednio do Pragi! Kiedy?

2020-12-31 17:29

Dokładna data uruchomienia połączenia zależy od zniesienia ograniczeń związanych z epidemią COVID-19. Uruchomienie połączenia wstępnie zaplanowanie jest na przełomie marca i kwietnia 2021 roku

Największy środkowoeuropejski, komercyjny kolejowy przewoźnik pasażerski, RegioJet, wiosną 2021 roku uruchomi regularne, nocne połączenie na trasie Praga-Kraków-Przemyśl oraz w relacji powrotnej. Na wstęp na polski rynek uzyskał już wszystkie pozwolenia – w ostatnich dniach Urząd Transportu Kolejowego udzielił zgody na dostęp do infrastruktury oraz przydzielenie tras.

Pociąg z Przemyśla do Pragi

 -Wejście na polski rynek było w naszych planach od dłuższego czasu. Od wiosny 2021 roku zaoferujemy codzienne połączenie Krakowa i Przemyśla z Pragą, Ołomuńcem i innymi miastami w Republice Czeskiej. Na pokładzie pociągów podróżni będą mieć do dyspozycji wszystkie usługi, które znają z pozostałych pociągów RegioJet, wliczając w to m.in. bezpłatną kawę czy dostęp do internetu – powiedział Radim Jančura, właściciel firmy RegioJet.

Pociąg Przemyśl-Praga

ołączenie kolejowe będzie funkcjonowało jako nocne z odjazdem z Pragi, Przemyśla i Krakowa w godzinach wieczornych i porannym przyjazdem do stacji docelowych. Pasażerowie będą mieć możliwość wyboru standardu podróży – dostępne będą wagony z miejscami do siedzenia, jak i kuszetki oraz wagony sypialne. RegioJet zaoferuje najszerszy wachlarz usług za najlepszą cenę. W ramach zakupionego biletu podróżni otrzymają bezpłatnie miejscówkę, kawę, butelkowaną wodę, połączenie z internetem, dostęp do systemu rozrywki pokładowej z ofertą filmów, gier i innych treści oraz pozostałe usługi.

Podsumowanie 2020 roku. Jak będziemy go wspominać?

RegioJet w Polsce

RegioJet jest zainteresowany rozszerzeniem oferty komercyjnych połączeń kolejowych o wysokim standardzie także na terenie Polski. Według europejskiego prawodawstwa połączenia dalekobieżne powinny funkcjonować bez dotacji, w formie konkurencyjnej oferty usług wielu przewoźników. Zasada ta ma obowiązywać wszędzie tam, gdzie możliwe jest zapewnienie podstawowych usług transportowych bez dotacji.

Idealnym przykładem tego rozwiązania jest trasa Praga-Ostrawa w Republice Czeskiej, gdzie bez dotacji ze strony państwa funkcjonują trzej przewoźnicy, dzięki czemu podróżni uzyskują najlepszą ofertę usług i cen na kolei. Pasażerowie mają do dyspozycji nowoczesne połączenia kolejowe, których częstotliwość w szczycie komunikacyjnym sięga 20 minut. Wyboru przewoźnika dokonują na podstawie oceny standardu oferowanych usług i cen. Dzięki temu systemowi czeskie ministerstwo transportu oszczędza setki milionów koron rocznie na dotacjach. O podobnej organizacji przewozów na kolei RegioJet będzie rozmawiać także z polskimi decydentami.

Źródło: przemysl.pl

Sonda
Gdyby kózka nie skakała...
Posłuchaj, jak przeciwdziałać zadzieraniu się skórek przy paznokciach. To materiał z cyklu DOBRZE POSŁUCHAĆ. Podcasty z poradami.