Raport z badania branży turystycznej w Przemyślu
- Jednym z elementów działań Zespołu Miejskiego jest przygotowanie diagnozy różnych obszarów miasta - mówiła nam Agata Czereba, rzeczniczka Urzędu Miejskiego w Przemyślu. - W ankiecie online udział wzięło 55 podmiotów ponadto odbył się wywiad bezpośredni z 10 wybranymi przedstawicielami branży turystycznej - dodała.
Twierdza Przemyśl - symbol miasta?
Jak czytamy w raporcie, "respondenci mieli problem ze wskazaniem jednoznacznego symbolu miasta". Wśród ankietowanych osób, najwięcej jednak, bo ponad 21 proc., wskazało forty i umocnienia. Dodatkowo na pytanie: "Z czym kojarzy się Przemyśl przeciętnemu turyście?", czy "Z czym powinien się kojarzyć" dominowały odpowiedzi typujące m.in. Stare Miasto i Twierdzę Przemyśl.
San - niewykorzystany turystyczny potencjał?
Ponad 80 proc. respondentów słabo oceniło wykorzystanie Sanu w celach turystycznych. Na drugim miejscu słabo została oceniona dostępność do miejsc parkingowych w mieście. Prawie 60 proc. badanych uważa także, że współpraca miasta z sąsiednimi gminami w celu łączenia oferty turystycznej nie wygląda najkorzystniej. Słabo wypada też według nich promocja turystyczna miasta.
Również niemal 60 proc. ankietowanych twierdzi, że Przemyśl nie wykorzystuje swojego potencjału w zakresie przyciągania turystów.
Cały raport znajdziecie TUTAJ
Polecany artykuł:
Turystyka w Przemyślu - raport
Wśród ankietowanych, dominującą grupę stanowili reprezentanci podmiotów funkcjonujących na rynku przez ponad 20 lat (prawie 50 proc.), w dalszej kolejności tych obecnych w mieście w przedziale od 11 do 20 lat. Organizacje działające krócej niż jeden rok stanowiły 2 proc. badanej grupy.
Celem badania było zdobycie i uzupełnienie wiedzy na temat potencjału Przemyśla pod względem turystyki, a jego wyniki mają być pomocne przy podejmowaniu decyzji dotyczącej przyszłości Przemyśla. Mają też lepiej dostosować politykę władz miasta, aby stymulować ruch turystyczny.
Polecany artykuł: