W ostatnich dniach, policjanci z jarosławskiej komendy po raz kolejny zostali powiadomieni o oszustwach za pomocą komunikatora społecznościowego. Oszuści włamując się do na konta rodziny, czy znajomych wysyłali wiadomości z prośbą o pożyczenie pieniędzy poprzez wygenerowanie kodu BLIK. Wczoraj, funkcjonariusze otrzymali dwa zgłoszenia o oszustwie metodą „na BLIK”. Ofiarą pierwszego padła mieszkanka Jarosławia. Kobieta straciła 1000 zł.
Mieszkaniec Radymna oszukany
Kolejnym pokrzywdzonym okazał się mieszkaniec Radymna. Mężczyzna został oszukany na 2000 zł. Schemat działania sprawców za każdym razem był taki sam.
Oszuści przejęli konta w serwisach społecznościowych, w tych przypadkach członka rodziny oraz znajomej. Przesłali wiadomości, że potrzebują pilnie pieniędzy. Poszkodowani chcąc pomóc, podali kody BLIK, za pomocą, których oszuści na terenie innych miast w Polsce, dokonali wypłaty gotówki z bankomatów.
- Jeśli otrzymujemy prośbę o pożyczkę, nie działajmy pochopnie. Sprawdźmy najpierw czy osoba, która do nas napisała lub której prośba dotyczy, rzeczywiście potrzebuje naszej pomocy. Jeśli otrzymamy od rodziny czy znajomego prośbę o przelew za pomocą BLIK-a lub o przekazanie kodu BLIK, zadzwońmy do tej osoby i potwierdźmy jej prośbę. Wykonanie połączenia zajmie chwilę, a tym samym zyskamy pewność, że osoba zwracająca się o pomoc rzeczywiście jest w potrzebie. Zadbajmy też o prawidłowe zabezpieczenie swoich danych osobowych, haseł i numerów dostępowych do portali i komunikatorów - apelują policjanci.