Inwestycję będzie realizował samorząd województwa podkarpackiego. Jak przypomniał rzecznik prasowy marszałka woj. podkarpackiego Tomasz Leyko, opracowanie dokumentacji projektowej dla tej inwestycji zostało dofinansowane z rządowego programu Mosty dla regionów. Zaprojektowanie budowy mostu oraz dwóch pozostałych zadań, czyli dróg dojazdowych, kosztowało w sumie 2,5 mln zł. Zdaniem marszałka województwa podkarpackiego Władysława Ortyla, nowy most przez San to ważna i potrzebna inwestycja.
- Cieszy mnie fakt, że mieszkańcy Jarosławia i okolic zyskają nową przeprawę. Jest to inwestycja niezwykle potrzebna, bo nowy most przełoży się na mniejszy ruch samochodów w centrum miasta, a tym samym zwiększy bezpieczeństwo na drogach i umożliwi dalszy rozwój miasta – dodał.
Jak będzie wyglądał?
Przy budowie mostu, jak wynika z projektu, nie będzie konieczności rozbiórki żadnego budynku. Trasa przecina obszar Natura 2000 „Rzeka San” i przebiega przez tereny zalewowe rzeki oraz nieużytki rolne.
Most będzie się zaczynał na węźle drogowym „Jarosław-Munina” na drodze krajowej nr 94. Zaplanowano tam budowę nowych łącznic i dwóch rond w celu zapewnienia możliwości skrętu we wszystkich kierunkach. Most będzie liczył 624 m z przęsłem nurtowym o długości 100 m. Koniec nowego odcinka drogi zaprojektowano w formie skrzyżowania (rondo) z drogą powiatową w Sobiecinie. Pozostałe dwa zadania, które będą realizowane w kolejnych etapach, przewidują budowę dróg dojazdowych, które będą odcinkami tras wojewódzkich nr 865 i 870.
Inwestycja ma być gotowa w 2023 r. Koszt nowego mostu jest szacowany na niemal 123 mln zł. Drogi dojazdowe (w sumie niemal 5 km) mają kosztować ponad 52 mln zł.