"Poznaliśmy oferty w przetargu na wykonanie studium korytarzowego, studium-techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) oraz uzyskanie decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych dla budowy obwodnicy Przemyśla w ciągu dróg krajowych nr 28 i 77. Inwestycja powstaje w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic" - czytamy na stronie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie.
Przemyśl - nowa obwodnica
Oprócz studium korytarzowego, w ramach przetargu wykonane zostanie też studium-techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej. Wybrany podmiot będzie musiał również uzyskać decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych dla tej inwestycji.
Obwodnica Przemyśla jest jedną z ośmiu podkarpackich inwestycji realizowanych w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic. To nowe zadanie, dla którego proces inwestycyjny dopiero się rozpoczyna.
Nowa obwodnica w Przemyślu - studium korytarzowe
Głównym celem studium korytarzowego i studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej jest znalezienie optymalnego korytarza obwodnicy i uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Następnie dokonane zostanie rozpoznanie geologiczne i ustalenie granic pasa drogowego przyszłej obwodnicy. Ostatecznie przebieg nowej drogi zostanie ustalony w planowanej do uzyskania, w ramach zamówienia, decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Nowa obwodnica w Przemyślu
W przetargu złożono cztery oferty. Najniższą, na kwotę 13 407 000,00 zł złożyła firma IVIA S.A. Pozostałe oferty:
- MPRB Sp. z o.o. – Lider Konsorcjum, Mosty Kraków S.A. – Partner MP Infra Sp. z o.o. – Partner - 13 763 700,00 złotych;
- Sweco Engineering Sp. z o. o. - 14 259 714,72 złotych;
- Mosty Katowice Sp. z o.o. - 15 558 614,40 złotych.
Przemyśl - nowa obwodnica połączy DK 77 i DK 28
Kolejnym etapem będzie ogłoszenie przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie obwodnicy. Obwodnica pozwoli na usprawnienie ruchu tranzytowego, którego część z autostrady A4 przejmuje droga krajowa nr 77, prowadząc dalej przez Przemyśl na wschód do przejścia granicznego z Ukrainą w Medyce.
Droga krajowa nr 77 pozwala na kontynuację transportu z kierunku północnego (Warszawa, Radom, Jarosław) na południe, do Przemyśla, i dalej drogą krajową nr 28 do przejść granicznych na południu Polski.
Przemyska obwodnica powstanie w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic. Założenia programu zakładają, że do 2030 r. będzie wybudowanych 100 obwodnic na sieci dróg krajowych o łącznej długości ok. 820 km. Koszt realizacji obwodnic został oszacowany na blisko 28 mld zł.