Walentynki w 2046 r. będą wyjątkowe! W Ziemię może uderzyć asteroida

Autor: Pixabay.com

NASA ostrzega!

Walentynki w 2046 r. będą wyjątkowe! W Ziemię może uderzyć asteroida

2023-03-13 11:08

NASA podało, że w 14 lutego 2046 roku, czyli w Walentynki, odkryta w lutym asteroida może uderzyć w Ziemię. Biuro Koordynacyjne Obrony Planetarnej amerykańskiej agencji kosmicznej poinformowało, że szansa na to wynosi 1:560. Zastrzegli też, że ocena ryzyka może drastycznie ulec zmianie.

Amerykańska agencja kosmiczna NASA przekazała, że nowa asteroida 2023 DW może uderzyć w Ziemię 14 lutego 2046 roku. 2023 DW znalazła się na tzw. liście ryzyka, która zawiera ponad 1400 innych obiektów, które w przyszłości mogą w jakikolwiek sposób zagrozić naszej planecie. Co ciekawe, nowa asteroida zagraża Ziemi najbardziej spośród wszystkich, które na tej liście występują. NASA ocenia ryzyko 2023 DW w skali Torino na 1. To jedenastostopniowa skala 0-10, w której wszystkie pozostałe asteroidy mają 0, czyli prawdopodobieństwo zderzenia z Ziemią jest zerowe.

Jak bardzo zagraża nam asteroida 2023 DW?

2023 DW jest nową asteroidą, którą odkryto pod koniec lutego 2023 roku. NASA będzie obserwować ją przez następne tygodnie, co przyczyni się do oceny niebezpieczeństwa związanego z ewentualną kolizją 2023 DW z Ziemią.

– Gdy dostrzegamy jakieś obiekty po raz pierwszy, potrzebujemy kilku tygodni stałych obserwacji, by zmniejszyć niepewność i odpowiednio przewidzieć ich orbity na wiele lat w przyszłości – napisano w komunikacie NASA.

Z dostępnych danych wynika, że asteroida ma około 50 metrów średnicy, czyli tyle ile połowa boiska piłkarskiego. Znajduje się w odległości około 18 mln km od Ziemi i jak ustalono - porusza się z prędkością 25 kilometrów na sekundę.

Asteroidę 2023 DW można śledzić

Do 2046 roku zostało jeszcze 23 lata, więc zanim (i czy w ogóle) zobaczymy asteroidę na własne oczy można ją śledzić pod linkiem »TUTAJ«.

Drogowcy wyremontowali rondo i zapomnieli dokończyć drogę dla rowerów? Kierowcy głupieją przez oznakowanie