Przemyska Rada Kobiet będzie organem o charakterze opiniodawczym i konsultacyjnym. Taki kobiecy głos w przemyskim magistracie. Czy to się uda? Wkrótce się przekonamy. Na razie ruszył nabór. W planie jest stworzenie rady, która będzie liczyć od 7 do 15 osób.
W zarządzeniu Prezydenta Przemyśla w sprawie powołania tejże rady czytamy, że jej zadaniem będzie :
- analiza polityki miasta pod względem potrzeb kobiet,
- diagnoza sytuacji kobiet w mieście,
- edukacja mieszkańców i mieszkanek w każdym wieku dotycząca równouprawnienia, praw kobiet,
- wspieranie organizacji akcji społecznych oraz imprez podejmujących tematy dotyczące kobiet oraz równouprawnienia,
- monitorowanie działań miasta pod kątem realizacji polityki rodzinnej,
- monitorowanie działań miasta pod kątem realizacji polityki społecznej,
- współpraca z innymi radami, zespołami, organizacjami funkcjonującymi w mieście,
- podejmowanie innych działań, mających na celu propagowanie polityki równościowej w mieście.
Warunki, jakie muszą spełniać kandydatki do Rady Kobiet:
- mieszkanka Przemyśla, lub osoba prowadząca w Przemyślu działalność społeczną lub zawodową,
- kobieta pełnoletnia,
- posiadanie co najmniej jednej rekomendacji wystawionej przez instytucje, organizacje pozarządowe lub osoby fizyczne poświadczające zaangażowanie w działania na rzecz miasta Przemyśla.
Jak się zgłosić?
Formularz zgłoszeniowy wraz z załącznikami należy złożyć w zaklejonej kopercie z dopiskiem: Urząd Miejski w Przemyślu - „Przemyska Rada Kobiet" w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego w Przemyślu, ul. Rynek 1 lub elektronicznie (w tytule maila należy podać „Przemyska Rada Kobiet") na adres: [email protected] w nieprzekraczalnym terminie do 11 stycznia 2021 r.
W terminie nie dłuższym niż trzy tygodnie po upływie terminu wyznaczonego na składanie formularzy zgłoszeniowych, Prezydent Miasta Przemyśla wybierze spośród zgłoszonych ofert w drodze losowania członkinie Przemyskiej Rady Kobiet w liczbie od 7 do 15 w zależności od liczby zgłoszeń.
Formularz zgłoszeniowy i pełna treść zarządzenia w sprawie powołania Rady Kobiet znajdziecie TUTAJ