most kolej

i

Autor: Anna Cichy

Rusza przebudowa mostu kolejowego w Przemyślu – szykuje się zmiana organizacji ruchu

2022-11-03 15:25

Przebudowa mostu kolejowego w Przemyślu rusza 3 listopada. Na czas przeprowadzenia robót fragmenty ulic Sportowej i 22 Stycznia zostaną wyłączone z ruchu. Szykuje się sporo objazdów!

O planowanym rozpoczęciu przebudowy mostu kolejowego w Przemyślu im. Tadeusza Porembalskiego mówiło się od kilku miesięcy. To będzie największa inwestycja w nadsańskim mieście ostatnich lat. Pochłonie około 150 milionów złotych. Po remoncie most kolejowy w Przemyślu ma w końcu spełniać wszelkie normy pozwalające na poruszanie się po nim pociągów takich jak Pendolino czy Dart. Do tej pory było to niemożliwe. PKP PLK zależy na poprawie właściwości technicznych mostu, które zwiększą promień łuku od stacji Zasanie do stacji Przemyśl Główny. Jest to wymóg niezbędny do tego, by po tym torze mogły poruszać się nowoczesne pociągi. W tej chwili jest to niemożliwe ze względu na zbyt ostry promień skrętu na wspomnianym łuku.

Z punktu widzenia miasta Przemyśl ten interes jest również priorytetowy:

- Zależy nam na tym, by przez kolejne sto i więcej lat do Przemyśla dojeżdżały wszelkiego rodzaju pociągi i to jest absolutny priorytet! - powiedział nam Wojciech Bakun, prezydent Przemyśla.

Inwestor (PKP PLK) poprawi również wysokość skrajni pod mostem. Ta obecnie wynosi 3 metry przez co dość często zdarzało się, że nieuważni kierowcy wyższych pojazdów „wbijali się” nimi pod most. Teraz skrajnia będzie wynosić ponad 4 metry. 

ZOBACZ galerię zdjęć!  To prawdopodobnie jedna z ostatnich fotogalerii starego mostu kolejowego w Przemyślu!

Miasto Przemyśl też dorzuci coś od siebie

Będzie to dodatkowa kładka pieszo rowerowa przekształcona z obecnie istniejącej jednej nitki zabytkowego mostu. W ten sposób mieszkańcy Przemyśla zyskają dodatkową przeprawę, która skomunikuje Zasanie ze starówką. Są już też pomysły na ciekawe zjazdy z przęseł mostu wprost na istniejące już ścieżki rowerowe.

Zmiany w organizacji ruchu

Mieszkańcy Przemyśla zwłaszcza Ci poruszający się ulicą Sportową, która jest głównym łącznikiem centrum miasta z obwodnicą, muszą zapoznać się z planowanymi zmianami, bo przez następne miesiące będą one obowiązywać:

Czasowa organizacja ruchu wprowadzona na czas inwestycji przewiduje następujące rozwiązania: 

  • zamknięcie ruchu kołowego na ul. Sportowej - od ul. Jagiellońskiej do Wybrzeża Wilsona,
  • wprowadzenie ruchu dwukierunkowego na ul. Sportowej od Wybrzeża Wilsona do Kałuży,
  • Zamknięcie ruchu kołowego na ul. 22 Stycznia od Klasztornej do Traugutta,
  • Zmiana układu pracy sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach: Jagiellońska - Sportowa - Wodna, Jagiellońska - Piłsudskiego - Kościuszki oraz 3 Maja - Grunwaldzka - Krasińskiego.

Wyznaczone zostały następujące objazdy:

  • w relacji Jagiellońska - Sportowa przez ul. Jagiellońską, Most Orląt Przemyskich, Krasińskiego, Borelowskiego, Bohaterów Getta (dla pojazdów wyższych niż 3,0 m wydłużoną trasą przez 3 Maja, 29 Listopada i Borelowskiego),
  • w relacji Piłsudskiego Sportowa przez Most Orląt Przemyskich i dalej jak na powyżej,
  • w relacji Grunwaldzka - Sportowa przez Krasińskiego, Borelowskiego, Bohaterów Getta (dla pojazdów wyższych niż 3,0 m wydłużoną trasą przez 3 Maja, 29 Listopada i Borelowskiego),
  • w relacji 3 Maja - Sportowa przez 29 Listopada, Borelowskiego, Bohaterów Getta. 
Jarosław Kaczyński w Przemyślu

QUIZ. Muchomory

Pytanie 1 z 10
Muchomor zielonawy (dawniej sromotnikowy) to śmiertelnie trujący grzyb. Jego toksyny nieodwracalnie uszkadzają komórki:
Muchomor zielonawy (Amanita Phalloides)