Policjanci z Przemyśla przyjęli w poniedziałek zgłoszenie oszustwa od 45-letniego mieszkańca powiatu przemyskiego. Mężczyzna przekazał, że na firmową skrzynkę elektroniczną otrzymał wiadomość od zagranicznego kontrahenta z informacją o zmianie numeru konta bankowego do przelewów. Nowe konto było w innym kraju niż siedziba firmy, z którą współpracował, lecz nie zaniepokoiło go to, ponieważ współpracuje on z wieloma zagranicznymi firmami z różnych krajów i zdarzało się, że te przedsiębiorstwa miały konta w różnych bankach na świecie.
CZYTAJ TAKŻE: Wiązownica: Trzech mężczyzn napadło na 33-latka, gdy wysiadł z samochodu
Stracił 10 tysięcy dolarów. Nowa metoda oszustów
Po dokonaniu przelewu w kwocie 10 tys. dolarów, pracownik jego firmy, drogą elektroniczną, kontaktował się z kontrahentem w spawie nowego zamówienia. Nadmienił, że firma dokonała przelewu na nowy numer konta, które kontrahent podał we wcześniejszej korespondencji. Gdy przyszedł zwrotny e-mail z wiadomością, że nie nastąpiła żadna zmiana numeru konta bankowego, zgłaszający zorientował się, że został oszukany. Po sprawdzeniu autentyczności adresu skrzynki poczty, z której otrzymano informację o zmianie numeru rachunku bankowego, okazało się, że różnił się drobnym szczegółem.
Polecany artykuł: