Prace nad logo miasta rozpoczęły się w kwietniu 2019 r. i trwały do lutego 2020 r.
- Jarosław po wielomiesięcznych staraniach wielu osób zyskał nowe narzędzie promocji, które będzie niezwykle pomocne w komunikowaniu cech i wartości miasta, budowaniu jego wizerunku jako silnego tradycją, ale i nowoczesnego atrakcyjnego miejsca dla gości, turystów, inwestorów, przedsiębiorców, studentów - powiedział burmistrz Waldemar Paluch podczas prezentacji.
"O wielu miesiącach prac nad logo, pomysłach, metodologii, kolorystyce i wielu innych aspektach związanych z powstaniem naszego znaku promocyjnego wraz ze mną odpowiadali: koordynator prac zespołu Zbigniew Chmielewski oraz autorka logo Agata Dzięgielowska z Jarosławskiego Ośrodka Kultury i Sztuki" napisał na swoim Facebooku Waldemar Paluch.
"Dziękuję wszystkim osobom zaangażowanym w prace zespołu, który opracował nasze logo. Wspaniale, że będziemy mogli promować Jarosław właśnie jako miasto olśnień" - dodał.
Jarosław - miasto olśnień
W toku analiz nad wyborem hasła i logo zostały zdefiniowane takie kluczowe cechy Jarosławia, które stanowią istotne wartości dla otoczenia, jak podaje Kancelaria Burmistrza Miasta. Mają to być:
- Bogata, wielowiekowa tradycja i rozgłos w świecie (tradycje kupieckie)
- Lokalizacja stanowiąca doskonałą bazę wypadową do innych atrakcyjnych miejsc takich jak Bieszczady, Ukraina, Pogórze Dynowskie, Góry Słonne
- Zabytkowy charakter o wybitnych walorach, będący niespodzianką dla większości osób odwiedzających miasto po raz pierwszy
Logo i hasło Jarosławia - jakie były propozycje?
Jako słowa i pojęcia kluczowe do symbolicznego przedstawienia w logo promocyjnym zaproponowano:
- Szlak
- Ważny punkt na drodze
- Kierunek
- Rzeka
- Kompas
- Olśnienie, pozytywne zaskoczenie, niespodziewane atrakcje, odkrycie
- Baza wypadowa
- Miejsce, którego nie można przegapić
- Ciekawe, interesujące, przyjazne miasto w drodze do celu,
- Droga, kurs, podróż, trasa, kierunek, przystanek po drodze, gościnne miejsce, relacja
Logo Jarosławia
Specjalnie powołana do tego komisja, przeanalizowała ponad 230 wariantów znaku i hasła. Kiedy powstały i zostały wybrane elementy bazowe, różne formy znaku zostały poddane badaniu m.in. wśród studentów Uniwersytetu Wrocławskiego. Wyniki posłużyły do oceny poszczególnych wersji i zatwierdzenia ostatecznej formy znaku.