Korzyści jest wiele. Przede wszystkim aż 15% dochodów miejskiego budżetu to podatek dochodowy od osób fizycznych (czyli właśnie PIT). To jedno z ważniejszych źródeł finansowana wydatków w naszym mieście.
Prosto mówiąc: rozliczając się w Przemyślu, pomagamy finansowo naszemu miastu! A wybór należy do nas!
4 ławki lub 30 drzew
Dokładnie! Średnia kwota uzyskana z podatku od jednego mieszkańca Przemyśla, to około 2 tysięcy złotych. Za tę sumę można kupić: 4 ławki, na których wygodnie usiądziecie sobie w parku, rynku, lub w innym miejscu w mieście, 2 stojaki na rowery czy 4 kosze na śmieci, tak bardzo potrzebne zwłaszcza na Sanem. Za 2 tysiące złotych można też wybudować 10 m2 ścieżki rowerowej, lub chodnika z kostki brukowej, a także można posadzić 30 drzew.
Nie tylko zameldowani
Aby rozliczyć PIT w naszym mieście nie musicie wcale być w Przemyślu zameldowani.
- Wiele osób, które tutaj pracują, ich dzieci chodzą do przemyskich szkół, a nie są tu zameldowani, nie wie, że aby rozliczyć PIT w naszym mieście, wcale nie potrzeba być w nim zameldowanym. A podatki warto płacić tam, gdzie na co dzień żyjemy! - mówi rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Przemyślu, Agata Czereba.- Jedyne co musimy zrobić, to wpisać w zeznaniu podatkowym przemyski adres zamieszkania oraz dane Urzędu Skarbowego w Przemyślu.
O szczegółach akcji opowiedziała nam rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Przemyślu, Agata Czereba:
Podsumowanie: jak rozliczyć się w Przemyślu:
• Nie musisz składać żadnych dodatkowych dokumentów o zmianie miejsca zamieszkania – urząd skarbowy sam to zaktualizuje. Pamiętaj o wpisaniu w zeznaniu podatkowym przemyskiego adresu zamieszkania oraz danych Urzędu Skarbowego w Przemyślu.
• Przekaż pracodawcy informację o zmianie urzędu skarbowego na: Urząd Skarbowy w Przemyślu, ul. Lwowska 9A, 37 - 700 Przemyśl.
• W razie wątpliwości, pamiętaj, ze wszystkie potrzebne informacje znajdziesz na: przemysl.pl i w przemyskim Urzędzie Skarbowym!